pappatestet.blogg.se

En tvåbarnspappas blogg om småbarnslivet, träning och diet!

Midsommar med diet?

Publicerad 2016-06-24 08:27:18 i

Hur firar man midsommar med diet?
I mitt fall blir det en del unn men försöker förebygga så mycket det går för att inte hamna med allt för mycket extra kalorier, de ska ju tränas bort ändå någon gång. Så rivstart nu efter frukost med en promenad med hela familjen, lite hemma styrketräning efter det och en planerad cykeltur på ca 17km i eftermiddag. Ca 1200kcal som detta förbränner ger mig möjlighet till skapligt mycket unn under dagen.


Dessa två ger motivation att träna och äta sundare, jag vill finnas för dem så länge jag kan. Lära dem att leva på ett bra sätt och ge dem verktygen att klara sig på ett bra sätt efter att jag gått ur tiden. Jag har många förebilder hur man är som en bra förälder, mina egna föräldrar, mina morföräldrar och min farmor har alla gett mig olika verktyg i min föräldraskapsverktygslåda.


Det är kul att dricka själv tycker Jamie nu, han har tidigare använt båda händerna för att få i sig dryck, men idag så skulle bara en hand användas!

Glad midsommar på er därute och hoppas ni har rätt kläder för vädret 😜😆😁😂

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela